The Last: Naruto The Movie

Assalamualaikum readers!

   Last Wednesday I had to accompany my dad to attend an appointment with doctor at Hospital Selayang and I suggest you, if you have any chance to avoid to go there, do it. It's packed with lots of people and we even had some trouble to park our car. At the same time, I told my dad that I want to watch Naruto the movie at cinema alone...

"Abang nak tengok seorang?"
"Yup, dah tu nak keluar dengan siapa.."
"Keluarlah dengan kawan, pelik abang ni keluar sorang sorang"

Alah biarlah... Memang kawan kawan ada ajak keesokan harinya and i appreciate it but i know i have to accompany my dad the next day so memang aku taknak bertangguh dah untuk menonton cerita yang ditunggu-tunggu selama ini. Sampai Midvalley by ktm, beli tiket and kena tunggu sejam juga. Disebabkan seorang, I decided to go to mph to read books for free, mwehehe. And i found a book entitle Reclaim Your Heart by Yasmin Mogahed. I only can read a few chapters from the book but it touched my heart. It's an Islamic book and the way she elaborates some ayah in Al Quran really attract me.


Lepas baca buku, dapatlah tengok naruto, yay. Masa beli tiket tengok row yang ada ramai duduk rapat-rapat so aku ambil selang satu kerusi. Rupa-rupanya semua perempuan and ada juga lelaki yang ambil kerusi kat tengah tengah tu. Ruginya.....

Nak cerita betapa bestnya cerita tu takut over pula sebab those yang layan Naruto dari dia lahir je akan menghayati cerita tu. But kalau kau tak pernah layan Naruto sebelum ni and nak tengok cerita tu boleh je sebab cerita Naruto ni suka rewind. For me, dari dia lahir sampai dia kahwin aku ikut cerita dia and boleh tahan romantik la sebab it's a story about Hinata yang dah suka Naruto sejak sekolah rendah lagi and mampu simpan perasaan tu walaupun Naruto sukakan orang lain iaitu Sakura. Dan akhirnya Naruto acknowledge Hinata and marry her.



"ayah, ada je perempuan tengok sorang sorang, kat belakang abang"
"ada juga?! kenapa abang tak berkenalan dengan dia?"

pulak dah.... ayah doubts aku punya flirting skill ke apa hahahaha no lah, aku pun baru habis spm. Tapi kalau orang nak apa salahnya cuba lah ambil hati ni mana tahu boleh kahwin awal ke kui kui tapi buat cara baik lah. Pernah kecik kecik dulu sebab terlajak handsome and ada seorang ni terdapat no dia selalu miss call. Punyalah aku lari dari tingkat atas turun ke bawah ingatkan penting sangat rupanya sesorang tu nak aku call balik. Kalau perangai macam ni, memaki orang tersebut menjadi seuatu kewajiban buat aku. Entahlah kadang kadang malu dengan perempuan ni, kadang kadang okay je. Ke aku yang lagi pelik dari perempuan?

"Perempuan adalah spesis paling pelik dalam dunia ni" -ayah-
"Betul, betul, betul" -anak sulung ayah-



No comments:

Post a Comment